Wiesz już czym jest account-based marketing i chcesz dowiedzieć się o nim więcej? Sprawdź co czytać, czego słuchać i jakie kursy ukończyć.

Osoby, które chcą poszerzać swoją wiedzę na temat account-based marketingu stoją przed niełatwym zadaniem. Z jednej mówi się o nim coraz więcej. Z drugiej jednak większość materiałów na temat ABM jest bardzo ogólna, a ich walory edukacyjne skromne. Nie znaczy to oczywiście, że wartościowych materiałów nie ma. Poniżej znajdziesz listę tych, z którymi na pewno warto się zapoznać.

Najlepsze książki o ABM

“A Practitioner’s Guide to Account-Based Marketing”, Bev Burgess, Dave Munn

Książka Bev Burgess i Dave’a Munna uznawana jest za biblię account-based marketingu. I chociaż jest w tym sporo przesady, na pewno należy do najbardziej wartościowych pozycji na rynku. “A Practitioner’s Guide to Account-Based Marketing” jest podręcznikiem, który prowadzi czytelnika przez kolejne etapy tworzenia kampanii strategicznego ABM, inaczej nazywanego 1:1 ABM. Każdy krok jest szczegółowo opisany i podparty historiami sukcesu takich firm jak Fujitsu, SAP czy Microsoft. Na uwagę zasługuje też rozdział poświęcony planowaniu kariery w obszarze account-based marketingu – na pewno wartościowy dla każdego kto chce związać z nim swoją przyszłość.

Account Based Marketing”, Chris Golec, Peter Isaacson, Jessica Fewless 

Książkę twórców platformy Demandbase polecić można szczególnie tym specjalistom marketingu B2B, dla których account-based marketing jest zupełną nowością. Napisana przystępnym językiem, koncentruje się głównie na podejściu ABM Lite i Programmatic, czyli działaniach skierowanych do większych grup klientów. Z pewnością atutem tej publikacji są rozdziały, w których opisano jak przekonać organizację do przeprowadzenia pilotażowych kampanii oraz w jaki sposób ułożyć wspólpracę między zespołami marketingu i sprzedaży. 

Więcej o książce “Account Based Marketing” dowiesz się z recenzji.

Executive Engagement Strategies”, Bev Burgess

Zacznijmy od tego, że “Executive Engagement Strategies” nie jest książką koncentrującą się na ABM, co jednak wcale nie umniejsza jej wartości. Jak sam tytuł wskazuje znajdziemy w niej sprawdzone taktyki i strategie, które pozwalają skutecznie docierać oraz wpływać na osoby zajmujące najwyższe stanowiska w firmach. Nie brakuje też informacji o konkretnych narzędziach oraz kanałach szczególnie przydatnych w długich i skomplikowanych procesach sprzedażowych. Dzięki temu ta wydana w marcu tego roku publikacja świetnie uzupełnia “A Practitioner’s Guide to Account-Based Marketing”. Autorką obu jest zresztą Bev Burgess.

Podcasty o ABM, które warto znać

Account Based Marketing by MomentumABM

MomentumABM to jedna z najbardziej renomowanych firm konsultingowych specjalizujących się we wdrażaniu account-based marektingu. Wśród jej klientów znajdziemy między innymi Amazon Web Services, Vodafone czy HSBC. Nic więc dziwnego, że Alisha Lyndon, CEO firmy, postanowiła wykorzystać silną pozycję w branży do stworzenia tematycznego podcastu. Jej gośćmi są prawdziwe tuzy account-based marketingu, jak chociażby Adrea Clatworthy, Head of ABM EMEA w Fujitstu czy Danny Nail odpowiedzialny za globalne działania ABM w SAP. Co istotne, odcinki są stosunkowo niedługie (ok. 30 min), a mimo to znajdziemy w nich liczne inspiracje i porady jak z sukcesem wdrażać podejście ABM w różnych sektorach.

ITSMA Talks – C-Suite Marketing

Głównym atutem podcastu ITSMA, organizacji będącej autorem koncepcji ABM, jest unikatowa tematyka. Doświadczeni marketerzy B2B opowiadają w nim o tajnikach docierania do osób na najwyższych stanowiskach w firmach, czyli tytułowego C-Suite. Jeśli pracujesz w branży, która sprzedaje drogie usługi dla dużych firm, powinna być to dla ciebie pozycja obowiązkowa. 

Let’s Talk ABM

Ostatni z polecanych podcastów skupia nie tyle na przekazywaniu wiedzy na temat samego ABM, co narzędziach, które można wykorzystać w trakcie realizowania kampanii. Goście reprezentują firmy, które specjalizują się w takich obszarach jak marketing automation, CRM i intent data. Niektóre rozmowy mają mocno reklamowy charakter, jednak atutem “Let’s Talk ABM” jest to, że pozwala zorientować się jak szerokie możliwości wykorzystania technologii mają obecnie marketerzy B2B.

Kursy i certyfikacje ABM

ITSMA ABM Certification & Mentoring

Ten punkt powinien w zasadzie otwierać całą listę. ITSMA to organizacja, która ukuła termin account-based marketing, ma też niemal 20 lat doświadczenia we wdrażaniu tego podejścia w frimach na całym świecie. Wartości prowadzonego przez nich programu certyfkacyjnego nie sposób przecenić. Trwające 2 miesiące (w wersji online) wykłady i warsztaty z najbardziej doświadczonymi ekspertami i trenerami ABM zakończone są wypracowaniem własnej strategii dla wybranego klienta lub sektora.

Demandbase ABM Certification

Wspominałem już o książce, którą zawdzięczamy zespołowi Demandbase. Warto jednak wspomnieć, że poza nią opracowali oni również kurs online o tematyce ABM. Podzielony na 3 poziomy, przeprowadza użytkowników przez kolejne, coraz bardziej skomplikowane zagadnienia tworzenia kampanii. Podobnie jak książka (i sama platforma Demandbase), kurs skupia się przede wszystkim na ABM Lite i Programmatic, co nie zmienia faktu, że jest ciekawym wstępem do account-based marketingu. Na zakończenie każdej części czeka nas egzamin, którego ukończenie potwierdzone jest otrzymaniem certyfikatu.

Folloze ABX Masterclass Program

Folloze to jeszcze jedna platforma do automatyzacji ABM, jednak to co w tej chwili interesuje nas najbardziej to ich seria wykładów poświęconych account-based experience. Pod tą nazwą kryją się najlepsze praktyki z takich obszarów jak marketing, sprzedaż, customer experience i analityka. Wśród materiałów wideo znajdziemy case studies czy wywiady z ekspertami (np. z Forrester) omawiajacymi temat skuteczności accunt-based marketingu.

A co z materiałami po polsku?

Wszystkie podane przeze mnie źródła wiedzy dostępne są dostępne wyłącznie po angielsku. Czy to znaczy, że nie ma wartościowych źródeł wiedzy na temat account-based marketingu po polsku? Być może są, jednak ja na takie nie trafiłem. To zresztą jeden z głównych powodów, dla których powstał accountbasedmarketing.pl. Jeżeli więc szukasz informacji w rodzimym języku, z czasem znajdziesz ich tu coraz więcej. Póki co jednak angielski biznesowy będzie nieodzowny.

Masz pytania odnośnie źródeł wiedzy o ABM? A może masz propozycję publikacji czy strony internetowej, którą warto dodać do tego zestawienia? Napisz do mnie maila lub skontaktuj się ze mną na LinkedInie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here