Account-based marketing to jeden z najczęściej dyskutowanych na Zachodzie tematów marketingu B2B w ostatnich latach. I trudno się dziwić, 84% firm, które stosują ABM wskazuje, że dostarcza on wyższy zwrot z inwestycji (ROI) niż inne strategie marketingowe. Mimo to w Polsce wciąż mówi się o nim niewiele, a merytorycznych publikacji nie ma praktycznie wcale.
Tymczasem koncentrowanie się na największych klientach, które leży u podstaw account-based marketingu, to podejście, które z powodzeniem zastosować może wiele polskich firm. Software house’y, firmy konsultingowe, dostawcy infrastruktury IT, kancelarie prawne czy agencje marketingowe to tylko kilka przykładów firm, które mogą zyskać dzięki ABM. W gruncie rzeczy jednak warto, żeby ze strategią zapoznał się każdy, kto pracuje w obszarze B2B, bo jej potencjał najlepiej zweryfikować samodzielnie.
Co dla marketera
Skoro zainteresowała cię strategia account-based marketingu prawdopodobnie pracujesz w zespole marketingu w firmie B2B. W takim wypadku nie mogłeś lepiej trafić. Ze strony dowiesz się między innymi o tym:
- czym jest ABM i co odróżnia go od innych strategii marketingu B2B;
- w jakich firmach wdrożenie ABM przyniesie pozytywne rezultaty i jak sprawdzić do której grupy należy twoja firma;
- jakie korzyści płyną z wdrożenia strategii, ale też jakie ma ona ograniczenia;
- jakie sprawdzone taktyki warto rozważyć, a czego unikać, żeby zmaksymalizować wpływ account-based marketingu na wyniki firmy.
Co dla sprzedawcy
Jeżeli jednak pracujesz w zespole sprzedażowym, również znajdziesz tutaj coś dla siebie. Na pewno zainteresuje cię inne podejście do marketingu, które cechuje ABM – rezygnacja z generowania dużej liczby bezużytecznych leadów i skoncentrowanie się na klientach, na których najbardziej ci zależy.
Niezależnie od tego jaka jest twoja rola w firmie, najlepiej przejść od razu do rzeczy – dowiedz się więcej o tym czym jest account-based marketing, przejdź do najnowszych artykułów, a w razie pytań skontaktuj się ze mną.